Takuuehdot

Plise takuuehdot

Pliseverhoille takuuehdot

  1. Takuuehtoihin sisältyy hoito-ohjeet, toimitus/käyttöehdot ja tekniset tiedot
  2. Takuu koskee pliseiden teknistä rakennetta, toimivuutta, komponentteja sekä materiaalin laatua sekä kestävyyttä normaali käytössä.
  3. Takuuseen ei sisälly tuotteen soveltumattomuus tilattuun asennuspaikkaan ellei tilaaja ole pyytänyt konsultaatiota Vermat Oy:ltä. Konsultaation edellytyksenä on lähi- ja kaukokuva
  4. Takuu koskee komponenttien toimivuutta, ei väärinasennettujen verhojen toimimattomuutta.
  5. Värisävyn tilaaja hyväksyy nettisivujemme KUVAUKSEN perusteella. Värin oikeellisuuden ja kankaan luonteen voi tarkistaa pyytämällä maksuttoman kangasnäytteen kirjekuoressa myynti@vermat.fi - Kankaiden luonteiden määrittelyt alempana 
  6. Takuu on voimassa toimituspäivästä 2 vuotta
  7. Takuuseen ei sisälly veitsellä avatun pakkauksen vahinkoja verhon kankaalle, rungolle ja naruille
  8. Takuuseen ei sisälly puutteellisesti itse asennetun verhon tippuminen ja siitä rikkoutuminen
  9. Takuuseen ei sisälly tilaajan omasta toiminnasta aiheutunut verhon tippuminen
  10. Takuuseen ei sisälly asiakkaan omat mittavirheet
  11. Normaali kuljetusvakuutuksemme korvaa kuljetusvahingot edellyttäen, että näkyvä vahinko kirjataan kuormakirjaan. Näkymättömistä vahingoista on ilmoitettava viipymättä Vermat Oy:lle sähköpostitse myynti@vermat.fi
  12. Takuu ei koske normaalia kulumista
  13. REKLAMAATIOTILANTEISSA edellytämme digikuvia viallisesta verhosta sähköpostilla seuraavasti
    -  1kpl kaukokuva vahingosta/valmistusviasta
    -  1kpl lähikuva vahingosta/valmistusviasta
  14. Kuvaamme kaikki verhot valmistusvaiheessa ja vertaamme kuvia reklamaatiokuviin
  15. Toimitamme valmistusviallisista korvaava verho mahdollisimman nopeasti
  16. Reklamaatioverho tilaaja palauttaa vain pyydettäessä. Vermat maksaa palautuskulut.
    Tilaaja maksaa toimituskulut mikäli palauttaa pyytämättä.
  17. Mikäli takuukorjaukseen noudettu verho osoittautuu toimivaksi, asiakas maksaa kuljetuskulut sekä työkulut.
  18. Tilaaja vastaa itse kaikista tilaamistaan kuluista, jotka aiheutuvat muusta kuin Vermatin takuukorjauksista.

Hoito-ohjeet

  1. Pliseverhon voi puhdistaa seuraavasti:
    - viikottain kangas ripsitään pehmeällä harjalla
    - tahranpoistoon Tekstiilien pesuaineemme TAI muu biologisesti hajoava pesuaine.
      Mikäli käytetään neutraalia yleispesuainetta, joka ei biologisesti hajoava, on pesuaine
      huuhdeltava kankaasta puhtaalla vedellä.
    - kauttaaltaan likainen plise upotetaan pesuveteen
  2. Älä höyrytä kangasta
  3. Pesuaineina ei saa käyttää happamia eikä emäksisiä aineita.
  4. Pesuaineena voi käyttää biologisesti hajoavaa pesuainetta
  5. Pesuvälineenä ei saa käyttää hankaavia harjoja/sieniä.
  6. Pesuvälineenä voi käyttää froteeliinaa, mikrokuituliinaa tai pehmytsientä.
  7. Kankaaseen ei saa levittää hoitoaineita 

Tilaus - toimitus- ja käyttöehdot pliseverhoille

  1. Tilaus suoritetaan tilauskaavakkeesta, joka löytyy jokaisen plisetyypin ja kankaan mallin kohdalta
  2. Tilaus aloitetaan valitsemalla väri
  3. Mitat syötetään järjestyksessä leveys x korkeus, desimaali erotetaan pisteellä
  4. Ohjeet mitoituksesta annetaan kunkin tilauskaavakkeen valintakohdissa ja tilaaja hyväksyy mitat ohjeiden mukaan.
  5. Asiakas hyväksyy tilauksessa värin mikäli ei ole pyytänyt näytettä. Värimääritelmä on paikkansa pitävä tuotesivulla esim. "vaalea harmaa".  Nettikuva väristä tulostuu tilaajan näytössä konekohtaisen  värimääritysten mukaan. Värimääritelmä "vaalea harmaa" on yleisvärinimitys ja sisältää paljon eri nyansseja.
    Varmistaakseen oikean värin, tilaajan on pyydettävä näyte.
  6. Tilaaja hyväksyy tilauksessa kankaan luonne ja ymmärtää tilatessa seuraavat määreet:

    Läpikuultava = Läpinäkyvä
    Puolipeittävä = Osittain läpinäkyvä
    Peittävä = Läpinäkymätön
    Ei pimentävä
    Pimentävä = Kankaan osalta 100% pimentävä
    Mikäli kankaassa narureiät, niistä tulee valoa sisään

    Kankaat läpikuultava ja puolipeittävä antavat päiväsaikaan yksityisyyden, mutta illalla, kun sisällä valot, näkyvyys sisälle esteetön riippuen valojen määrästä.

  7. Plisekankaissa on narureiät kaikissa muissa kankaissa paitsi Palma ja Palma BO. Myös TYPE 15 mekanismissa on näkyvät ylänarut, kun verhon yläkoteloa laskee alas seuraavasti: LEVEYDET 20-70cm - ei näkyviä naruja, 70-100cm - 1kpl näkyvä naru, yli 100cm - 2kpl näkyviä naruja. Type 15 keskinarut koskevat kaikkia kankaita.

    Type 15 keskinaru Type 15 keskinarut

  8. Tilaaja hyväksyy tilauksessa mekanismin luonteeseen kuuluvat ominaisuudet tilatessa verhoja, verhot ylösvedettynä, narut ovat pitkiä ja edellyttää erillistä narupaalua narujen sitomiseksi siististi.
  9. Vermat ei vastaa annetuista vääristä mitoista
  10. Vermat sitoutuu toimittamaan tilauksen sisällön mukaisen pliseverhon tilausvahvistuksen tiedoin muuttamatta tietoja.
  11. Mikäli asiakas on tehnyt väärän tilauksen (koko, väri, malli jne...), maksanut ja haluaa oikaista tilausta, on se
    tehtävä heti samana päivänä kuin itse tilaus.  Oikaisu sähköpostitse, johon liitetty tilausvahvistus.
    Vermat oikaisee tilauksen ja lähettää oikaisusta maksumuutoksen, palautuksen tai lisäveloituksen mikäli tilaus ei ole ehtinyt siirtyä tuotantoon ja tilauksen sisältöä ei olla ehditty alkaa valmistamaan.
    Valmistuksen aloituksesta asiakas on velvollinen korvaamaan materiaalin osuus muutoksesta,
    mutta mikäli valmistus on ehtinyt pitkälle, valmiiksi erhoksi, muutoksia ei oteta vastaan.
    Määrämittaisten, asiakkaan omilla mitoilla valmistettujen tuotteiden osalta palautus- ja peruutusoikeutta ei ole
  12. Tilausvahvistuksessa olevat mitat ovat korkeudeltaan käyttömittoja ja leveydeltään valinnan mukaan kokonaismittoja (piikkimittoja)
    Tilaaja hyväksyy tämän maksaessaan tilausta. 
  13. Erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan keskenään neuvottelemalla ja ratkaisemattomat erimielisyydet kuluttaja voi saattaa kunnan kuluttajavalituslautakunnan käsittelyyn ja yritykset voivat saattaa käräjäoikeuden ratkaistavaksi.
© 2021 Vermat Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.