Takuuehdot

Ketjukäyttöisten rullaverhojen takuuehdot

Toimittajan tiedot

Vermat Oy
LY- 1827071-1
Saarnimäenkuja 8 A - Liiketila 4
02760 Espoo
Sähköposti - myynti@vermat.fi

Yhteydenotto aina takuuehtoihin liittyvissä asioissa sähköpostitse

Takuuehtoihin sisältyy hoito-ohjeet, toimitus/käyttöehdot ja tekniset tiedot

  1. Takuu koskee rullaverhojen teknistä rakennetta, toimivuutta, komponentteja sekä materiaalin laatua sekä kestävyyttä normaali käytössä. Takuu ei koske muovitettu taustaisen, pimennysrullaverhon asentamista smyygin (ikkunasyvennyksen) sisään ja kankaan reunojen kääntymistä huoneeseen päin auringon kuumuudessa, koska tämä on luontainen muovitaustaisen kankaan käyttäytyminen.Tämä ehkäistään asentamalla rullaverho valoaukon ulkopuolelle kangasleveydeltään suurempana kuin valoaukko.
  2. Takuu koskee komponenttien toimivuutta, ei väärinasennettujen rullaverhojen toimimattomuutta.
  3. Tilaaja hyväksyy verkkokauppamme kankaan värisävyn ja struktuurin, mikäli näytettä ei ole pyydetty nähtäväksi. Kankaan kohdalla esitetty kuvaus on paikkansa pitävä, enemmän kuin tietokoneen näytöllä kuva kankaasta. Värisävyt heittelevät eri näytöllä eri tavalla. Värisävyt saattavat myös hieman vaihdella eri tuotantoerissä ja toimituksessa ja näytteiden värisävyissä voi olla hienoista eroavaisuutta. Asiakas hyväksyy nämä seikat tilatessaan rullaverhot rullaverholaskuristamme. Tilaaja saa tehtaaltamme pienen näytteen sen hetkisestä erästä niin pyytäessään. Toimitusaika näytteelle n. 1vko + tilauksen jälkeinen toimitusaika 3 päivää - 2 viikkoa.
  4. Takuu on voimassa toimituspäivästä 2 vuotta
  5. Takuuseen ei sisälly veitsellä avatun pakkauksen vahinkoja rullaverhon kankaalle, rungolle, narulle, ketjulle.
    Tuote valmistetaan, tuotetestataan ennen pakkaamista, pakataan ja toimitetaan käyttökuntoisena. Mikäli pakkauksen avaamisen seurauksena rullaverhon naru tai ketju on katkennut, on se avaajan vastuulla. Toimitamme uuden integroidun kokonaisuuden (esim. ketjumekanismi ketjuineen), mutta veloitamme tilaajaa toimitettavasta osasta lähetyskuluineen.
  6. Takuuseen ei sisälly tuotteen soveltumattomuus tilattuun asennuspaikkaan ellei tilaaja ole pyytänyt konsultaatiota Vermat Oy:ltä. Konsultaation edellytyksenä on lähi- ja kaukokuva
  7. Takuuseen ei sisälly puutteellisesti itse asennetun rullaverhon tippuminen ja siitä rikkoutuminen
  8. Takuuseen ei sisälly vaakatasossa vinoon asennetun rullaverhon reunojen rikkoutuminen kannakkeisiin. 
  9. Takuuseen ei sisälly liian alas lasketun rullaverhokankaan tippuminen tai jumiutuminen. Liian alas tarkoittaa alasveto yli tilatun käyttökorkeuden. 
  10. Takuuseen ei sisälly käytöstä johtuvan rullaverhon tippuminen, kuten huolimattomasti asennettu rullaverho. 
  11. Takuuseen ei sisälly asiakkaan omat mittavirheet eikä tilauskaavakkeesta valittu väärä valinta leveysmitalle. Ei myöskään tilaajan itse kaventaman rullaverhon käytöstä johtuva kankaan hankautuminen kannakkeeseen ja rikkoutuminen. Rullaverhon omat muutostyöt poistavat verholta siltä osin takuun kuin muutostöitä on verholle tehty.
  12. Tilaaja itse vastaa tuotteen sijoittamisesta siten ettei rullaverhokangas ole altis ulkoisille roiskeille (vesi/rasva jne.). Mikäli kangas soveltuu ulkoilmaan, tilaaja vastaa ettei kangas ole altis vahingoittumaan kovassa tuulessa/myrskyssä. Tilaaja vastaa käytön aikaisista ulkoisista vahingoista itse. Mikäli kangas kestää kosteapyyhinnän, on ulkoinen roiske imeytettävä välittömästi pois. Katso tarkemmin alla hoito-ohje.
  13. Normaali kuljetusvakuutuksemme korvaa kuljetusvahingot edellyttäen, että näkyvä vahinko kirjataan kuormakirjaan. Näkymättömistä vahingoista on ilmoitettava viipymättä Vermat Oy:lle sähköpostitse myynti@vermat.fi
  14. Takuu ei koske normaalia vahinkoa, kuten ketjun luiskahtaminen pois ketjurattaasta, kun ketjua vedetään vinottain. Ketjun saa takaisin liu´uttamalla
  15. REKLAMAATIOTILANTEISSA edellytämme digikuvia viallisesta rullaverhosta sähköpostilla seuraavasti
    -  1kpl kaukokuva vahingosta/valmistusviasta
    -  1kpl lähikuva vahingosta/valmistusviasta
  16. Kuvaamme kaikki rullaverhot valmistusvaiheessa ja vertaamme kuvia reklamaatiokuviin
  17. Toimitamme valmistusviallisista korvaava rullaverho 
  18. Reklamaatiorullaverho tilaaja palauttaa vain pyydettäessä. Vermat maksaa palautuskulut.
    Tilaaja maksaa itse toimituskulut mikäli palauttaa pyytämättä.
  19. Asiakkaan omasta käytöstä aiheutunut vahingon korjaaminen (kohdat 6,7,8,9) laskutetaan työn ja toimituskulujen osalta.
  20. Mikäli takuukorjaukseen noudettu rullaverho osoittautuu toimivaksi, asiakas maksaa kuljetuskulut sekä työkulut.
  21. Tilaaja vastaa itse kaikista tilaamistaan kuluista, jotka aiheutuvat muusta kuin Vermatin takuukorjauksista.

Hoito-ohjeet

  1. Rullaverhon voi ripsua (harjata) tai pyyhkiä kostealla seuraavasti:
    - pimentävän- ja aurinkosuojakankaan voi pyyhkiä kostealla mikrokuituliinalla
    - muut kankaat ripsutaan (harjataan) ja tahra imeytetään kosteaan kankaaseen
    Pesuliuoksena suositellaan pelkkää vettä ja pyyhkeeksi mikrokuituliinaa.
  2. Pesuaineina ei saa käyttää happamia eikä emäksisiä aineita.
  3. Pesuaineena voi käyttää hankausaineetonta neutraalia yleispuhdistusainetta.
  4. Pesuvälineenä ei saa käyttää hankaavia sieniä.
  5. Pesuvälineenä voi käyttää froteeliinaa, mikrokuituliinaa tai pehmytsientä.
  6. Kankaaseen ei saa levittää hoitoaineita

Toimitus- ja käyttöehdot rullaverhoille

  1. Rullaverho tilataan tilauskaavakkeesta
  2. Rullaverho on asennettava sisätiloihin ja ainoastaan screen kankaalla suojattuun ulkotilaan. Mikäli rullaverho asennetaan ikkunalasien väliin, on siitä ilmoitettava, koska normaali alalista (muovinen) ei kestä kesäkuumuutta, vaan alkaa vääntymään. Alalista vaihdetaan metalliseen.
  3. Asiakas hyväksyy tilauksessa värin mikäli ei ole pyytänyt näytettä. Värimääritelmä on paikkansa pitävä tuotesivulla esim. "vaalea harmaa". Nettikuva väristä tulostuu tilaajan näytössä konekohtaisen  värimääritysten mukaan.
    Värimääritelmä "vaalea harmaa" on yleisvärinimitys ja sisältää paljon eri nyansseja. Varmistaakseen oikean värin, tilaajan on pyydettävä näyte.
  4. Tilaaja tutustuu mittausohjeisiin.
    Mikäli ohjeet eivät sovi omaan rullaverhokohteeseen, konsultaatiota voi pyytää sähköpostitse myynti@vermat.fi
    Kysymykseen mukaan digikuvat asennettavasta pinnasta. Tällöin virheet konsultaatiosta eliminoituvat.
    Vermat vastaa väärästä digikuviin perustuvasta konsultaatiosta toimittamalla uuden rullaverhon.
    Vermat ei vastaa annetuista vääristä mitoista, ainoastaan oikean tyypin valinnasta sekä konsultoi mittauksessa. Konsultaatio aina kirjallisena. Suullinen konsultaatio ilman kuvia ei sido Vermatia. Asiakas vastaa kokonaisuudessaan väärästä tilauksesta ilman konsultaatiota.
  5. Vermat sitoutuu toimittamaan tilauksen sisällön mukaisen rullaverhon tilausvahvistuksen tiedoin muuttamatta tietoja.
  6. Mikäli asiakas on tehnyt väärän tilauksen (koko, väri, malli jne...), maksanut ja haluaa oikaista tilausta, on se
    tehtävä heti samana päivänä kuin itse tilaus.  Oikaisu sähköpostitse, johon liitetty tilausvahvistus.
    Vermat Oy oikaisee tilauksen ja lähettää oikaisusta maksumuutoksen, palautuksen tai lisäveloituksen mikäli tilaus ei ole ehtinyt siirtyä tuotantoon ja tilauksen sisältöä ei olla ehditty alkaa valmistamaan. Veloitamme muutoksesta muutosmaksun 5.00€
    Valmistuksen aloituksesta asiakas on velvollinen korvaamaan materiaalin osuus muutoksesta,
    mutta mikäli valmistus on ehtinyt pitkälle, valmiiksi rullaverhoksi, muutoksia ei oteta vastaan.
    Määrämittaisten, asiakkaan omilla mitoilla valmistettujen tuotteiden osalta palautus- ja peruutusoikeutta ei ole.
  7. Tilausvahvistuksessa olevat mitat ovat korkeudeltaan käyttömittoja ja leveydeltään valinnan mukaan kangasmittoja tai kokonaismittoja (piikkimittoja) Tilaaja hyväksyy tämän maksaessaan tilausta.
  8. Rullaverhon tilauskorkeusmitta esim. 200cm sisältää aina kangaskorkeutta enemmän, koska putkella on oltava enemmän kangasta rullaverhon tilauskorkeuden täyttyessä. Kangasta on enemmän riippuen pakkaleveydestä. Mikäli tilaus on korkeudeltaan esim. 117cm, rullaverho valmistetaan pakkaleveydestä 180-240cm.
    Mikäli asiakas haluaa vähemmän kangasta, on siitä heti tilauksen jälkeen mainittava sähköpostitse vastaamalla sähköpostiin tulleeseen tilausvahvistukseen. Tämä tarkoittaa, että tilauskorkeus 117cm lisäksi tulee rullavara +20-40cm. Pelkästään tilauskorkeuden kangasmäärää ei valmisteta tuotteen toimimisen takia. Mikäli tilausleveys ja tilauskorkeus ylittävät rullaverhokankaan pakkaleveyden (esim. 200cm), valmistetaan rullaverho vaakasaumalla. Sauma näkyy tummennuksena. Ilman saumaa valmistetaan kapeat (alle 180cm) ja korkeat (yli 180cm) rullaverhot. Kangas ei saa putkella alasvedettynä roikkua liimanauhan varassa. Suurimmissa verhoissa on liimanauha ja pienemmissä kangas on putken sisällä.
  9. Ketjukäyttöisten rullaverhojen putki määräytyy tilauksen leveydestä, korkeudesta sekä kankaan painosta. Käytettävät putket ovat 32/40/45/55/65/85mm. Tilaaja ei valitse putkea, vaan verhon toimivalla ja kestävällä putkella. Mikäli tilaaja haluaa kaikki rullaverhot samalla putkivahvuudella, on tilaajan heti tilauksen jälkeen informoitava siitä vastaamalla sähköpostiin toimitettuun tilausvahvistukseen. Tämä aiheuttaa lisäkustannuksen, jonka Vermat Oy ilmoittaa ja laskuttaa eri laskulla ennen valmistusta.
  10. Mikäli tilaaja vaihtaa ketjun pituuden omaksi kirjoittamalla mitan, mitta tarkoittaa ulottuvuutta rullasta alaspäin. Esim. tilattu 200cm tarkoittaa 200cm ulottuvuutta rullasta alaspäin ketjun kokonaispituuden ollessa 400cm. Tilaaja huomioi itse asennettavan tuotteen asennuskorkeuden ja ketjun ulottuvuuspituuden tarpeen. Tilauskaavakkeessa ketjun pituus "automaattisesti suhteessa korkeuteen" tarkoittaa sitä, että rullaverho laskeutuu tilattuun käyttökorkeuteen. Tällöin ketjun ulottuvuuskorkeus on n. hieman yli puolet tai 3/4 tilatusta käyttökorkeudesta. Tilaaja voi tilauksen yhteydessä muuttaa ulottuvuuskorkeuden vastaamaan omia tarpeitaan. Jälkikäteen pyydetyt korkeammat ketjut tilaaja maksaa lisätilauksena.
  11. EU direktiivi edellyttää, että valmistajan on varustettava kaikki ketjukäyttöiset rullaverhot lapsiturvallisella ketjulukolla. Kaikki Vermat Oy toimittamat rullaverhot sisältävät lapsiturvallisen ketjulukon ja/tai ketjun lapsiturvallisen seinään kiinnitettävän lapsiturva ketjupitimen. Esiasennettu lapsiturvallinen ketjulukko antaa periksi, mikäli vetolujuus ylittää ketjulukon pitävyyden. Kyse ei ole tuotevirheestä. Näin on tarkoituskin käydä, jotta lapsi ei kuristu ketjuun. Jokaisen toimituksen mukana on keltainen pussi "Huomio - Älä heitä pois!", joka sisältää vahvan ketjulukon sekä seinään kiinnitettävän lapsiturvallisen kappaleen, ketjupitimen. Vahva ketjulukko on tarkoitettu mikäli ketjuvetoinen rullaverho on iso ja lapsiturvallinen ketjulukko antaa periksi normaali käytöllä usein. Vahva ketjulukko asennettuna ilman seinään kiinnitettävää lapsiturvallista ketjupidintä on vakava turvallisuusuhka lapselle.
  12. Tilauskaavakkeessa oleva kysymys asennuskorkeudesta liittyy lapsiturvallisen ketjulukon paikan ja ketjun korkeuden asettamisesta siten ettei lapsiturvallinen ketjulukko antaisi periksi liian herkästi. Mikäli sitä ei ole merkitty, tehdas ei voi arvioida vetokorkeutta.
  13. Rullaverhoa tulee käyttää tilatulla käyttökorkeudella. Rullaverhoa EI SAA vetää niin alas, että ylimääräinenkin rullavara on käytetty ja teräsputki näkyy. Tällöin kangas roikkuu liimanauhan varassa ja kangas saattaa tippua putkelta. Kankaan tippuminen on tällöin tilaajan aiheuttama ja sen takaisinliimaus on tilaajan vastuulla.
  14. Ketjuvetoista rullaverhoa vedetään suoraan kohti vetäjää. Sivuttain vinottain vedetty ketju ponnahtaa pois ketjupesästään. Ketjun saa takaisin ottamalla rullaverho pois kannakkeista, poistamalla ketjupesän pään suojalevy sekä asettamalla ketju takaisin ketjupesään ketjulukko ikkunan puolelle ja työntämällä ketjupesän suojalevyn takaisin. Suojalevy menee naksahtaen paikoilleen. Takuu ei korvaa tuotteen edestakaisin kuljetusta ketjun poisponnahduksen takia muutoin kuin tilaajan maksaessa kuljetus- ja toimituskulut. Myöskään asennuspalvelun kera tilattu rullaverho ei sisällä käyttövirheestä johtuvaa korjausta takuuajan sisällä. Ketjun takaisin asentamiskonsultaation voi kysyä myynti@vermat.fi
  15. Rullaverho toimitetaan kangassuojalla. Kangassuojaa ei saa irroittaa ennen kuin verho on asennettu paikoilleen. Kangassuoja pitää rullan tiiviisti eikä rulla pääse löystymään. Mikäli rulla pääsee löystymään, kangas kelautuu vinoon.
  16. Rullaverhoa ei saa käyttää siten, että kangas hankaa kannakkeisiin. Kangas on suoristettava tai asennus tarkistettava, että rullaverho suorassa. Asiakas vastaa itse käytöstään aiheutuvan kankaan rikkoutumisen. Mikäli kangas kelautuu vinoon, on se käsin suoritettava ja varmistettava kelautumisen suoruus ja ettei kelautumisessa kangas puske kannakkeisiin. Kapeat rullaverhot kelautuvat herkemmin vinoon. Niitä on tuettava käsin kelautumaan suoraan niin useasti, että toimivat moitteetta.
  17. Tilaaja vastaa itse kaikista tilaamistaan muista kuluista. Vermat ei osallistu välillisiin kuluihin, kuten esim. asennuskustannuksiin mikäli tuote uusitaan takuukorjauksena.

 

Vermat / tilaajan vastuut

Reklamaatiot on toimitettava sähköpostilla myynti@vermat.fi takuuehtojen mukaisesti kuvilla varustettuina. Mikäli jokin tuotteen osa on vahingoittunut tai tilaaja ilmoittaa sen toimimattomaksi kuvien kera, Vermatilla on oikeus pyytää osa takaisin tutkiakseen toimimattomuuden syy. Rullaverhoissa sellaiset osat kuten jousi ja ketjupää ovat irroitettavissa. Irrallisia, uusittavia osia ovat ketjumekanismi ja kannakkeet. Vermat maksaa takaisintoimituksen ja toimittaa toimivan osan tilalle. Mikäli tuote on toimiva, maksaa tilaaja kuljetuskustannukset.

Reklamoitu tuote palautetaan Vermat Oy:lle samalla tavalla kuin toimitustapa alunperin. Palautettava tuote suojattava hyvin, mikäli kuljetusyritys suorittaa kuljetuksen. Vermat konsultoi pakkaustavan.

Mikäli toimitukseen sisältyy asennus, asentaja ottaa yhteyttä. 

Vastuu tilausmitoista on asiakkaalla. Vermatilla on valmistus-, toimitus- ja tuotevastuu tilauksen mukaisesti. Toimitukseen liittyvät huomautukset 14 päivän sisällä vastaanotetusta toimituksesta. Vajaa tai puutteellinen lähetys korjataan välittömästi nopealla aikataululla. Tilaaja vastaa kaikista kuluista itse, mikäli noutaa puutteet omatoimisesti muualta kuin Vermat Oyltä. Vermat ei vastaa välillisistä kuluista.Tilaajan vastuulla on tuotepaketin/pakettien avaaminen 14 vuorokauden sisällä. Mikäli avaaminen tapahtuu myöhemmin, Vema vastaa harkintansa mukaan. Vastaanotetusta lähetyksestä yli 2kk ylittävistä huomatuksista toimituksen suhteen Vermat ei vastaa. 

© 2022 Vermat Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.