Yleiset tilaus- ja toimitusehdot

VERKKOKAUPPATILAUS TILAAJALLE HALVIN TAPA TILATA

Mikäli tuotteesta on ilmoitettu alennuskoodi, on koodi syötettävä kassalla ennen maksua. Jälkikäteen koodia/alennusta ei voi käyttää muutoin kuin tilauksen peruutus ja uudelleen tilaus. Tilausta ei voi perua mikäli tuotteiden valmistus on alkanut.

ALLA TOIMITUSAJAT TUOTTEEN VALMISTUMISELLE
Valmistumisaikaan lisätään lähetysaika riippuen asuinpaikkakunnasta +1-5 arkipäivää
Mikäli ttilausessa monia eri tuotetta, toimitus yhdellä kuljetuskerralla. Sama pätee tilaukseen asennuksella. Asennus, kun kaikki tilatut eri tuoteryhmän tuotteet valmistuneet.

Rullaverhot  1-2 viikkoa
Rullaverhoputket + tarvikkeet 1-2 viikkoa
Sälekaihtimet 1-2 viikkoa
Sälekaihdin tarvikkeet 1 viikko
Pystylamellikaihtimet 2-3 viikkoa
Parvekeverhot 1-2 viikkoa
Pystylamellikaihtimien varaosat 1 viikko
Puusälekaihtimet Timberlux, Lehmus ja Bambu 1-2 viikkoa
Puusälekaihtimet Sunwood 3-4 viikkoa
Verhotangot sekä tarvikkeet 1-2 viikkoa
Hyttysverhot 2-3 viikkoa
Markiisit 3-5 viikkoa
Matot 3-4 viikkoa


Toimitusajat tuotteen valmistumiselle, ei asennukselle niillä paikkakunnilla joissa asennuksen on mahdollista tilata.
Asennus sovitaan tuotteen valmistumisen jälkeen ja toimitusaika asennuksella sesongin ja asentajan/tilaajan keskinäisen aikataulun mukaan. Mikäli tilaukseen on liitetty asennus, toimitusaika + 2-3 viikkoa tuotteen valmistumiselle.

Toimitusaika lasketaan maksetusta tilauksesta / arkipäivät.  Sesonkiaikana toimitusaika on liukuman yläpäässä lukuunottamatta sälekaihtimet, joissa toimitusaika riippuu maksupäivästä.

TOIMITUSEHDOT ja tavat ovat seuraavat:

Kassalla valintana oleva - Lisätilauksen toimituskulu/ Tarkistusmittaustilauksen toimituskulu - on tarkoitettu ainoastaan lisätilauksille, jota ei ole ehditty lähettää ja tarkistusmittaustilauksille

Nouto

Mikäli tilaaja valitsee toimitustavaksi nouto, Vermat Oy lähettää noutoilmoituksen tilaajan kirjautumisessa antamaan sähköpostiin. Noutoilmoituksessa on tarkemmat ohjeet noutoon. Noutoilmoituksessa on alkaen nouto xx.xx päivänä x-x aikana. Tilaajalla on viikko aikaa noutaa tilaus ilmoitetuin päivin ja ajoin. Tilaaja huomioi, että pitkät tilaustuotteet on pakattu n. 20-30cm pidemmiksi kuin itse tilauksessa ja yli 300cm pakkaukset on varustettu suojalaudalla. Suojalautaa ei saa irroittaa kuljetuksen ajaksi eikä pakkausta muutenkaan purkaa. Mikäli näin toimitaan, takuu raukeaa siihen. Pakkausjätteitä ei saa jättää Vermat Oy myymälän eteen.

Mikäli tilausta ei noudeta, Vermat Oy:llä on oikeus siirtää tilaus kuljetukseen vastaanottajan kustannuksella. Kuljetusmuoto on tilaukseen nähden edullisin kuljetusmuoto. Yli 220cm pitkät kollit toimituskulu suurempi kuin verkkokauppamme kassalla, koska Matkahuolto/Kaukokiito noutaa erikseen tilauksen Vermat Oy myymälästä. Tilaaja noutaa tilauksen Matkahuollon pisteestä ja maksaa toimituskulut Matkahuollolle. Mikäli lähetys edelleen palautuu Vermat Oy:lle, tilaaja maksaa lähetys- ja palautuskulut Vermat Oy:lle ja noutaa tilauksen Vermatilta alussa ilmoitetuin ehdoin. Tästä eteenpäin Vermat säilyttää tilausta 3kk, jonka jälkeen tilaus kuljetetaan Sorttiasemalle. Ennen toimitusta tilaajalle annetaan tiedoksianto ja tilaajalla on oikeus noutaa tilauksensa lähetyskuluja vastaan sekä kohtuullisia varastointikuluja vastaan. Tilaajalla on 3kuukauden varastoinnin jälkeen 1 viikko aikaa reagoida ilmoitukseen. Kohtuullinen varastointikulu on 2€/pvä.

Tilaajan maksama toimitusmaksu sisältää

- pienemmät paketit joko Matkahuollon Lähellä-pakettina, Bussipakettina tai Kotiinkuljetuksella Kotijakelu- tai Jakopakettina.

Tilaajan vastuu

- tilaaja hyväksyy toimituksen allekirjoituksella rahtikirjaan
- tilaajan on merkittävä kuormakirjaan paketin ruhjeet tai selkeän rikkoutumisen

Mikäli tilaaja tilaa verhon/verhot ja asennuspalvelun verkkokaupastamme tai myymälästämme Pääkaupunkiseudulle, tilaajan on varmistettava, että paketti mahtuu sisäkautta tilattuun asennuskohteeseen. Tämä koskee pitkiä paketteja. Asennusta ei voi suorittaa mikäli pakettia ei saada tilauskerrokseen. Tilaaja vastaa itse järjestelyistä paketin ulkokautta toimitukselle. Asennushintoihin sisältyy esteetön pääsy tuotteineen asennuskohteeseen.

Toimitus

Tilaaja vastaa, että kirjautumisessa annetut tiedot, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä toimitusosoite ovat oikeat. Mikäli toimituksen onnistumiseksi tiedot ovat eri kuin kirjautumisessa annetut, vastaa tilaaja kaikesta kustannuksesta joka aiheutuu kuljetusliikkeen palauttaessa lähetystä Vermatille uudelleen toimitusta varten. Mikäli tilaajaa ei tavoiteta toimituksen sopimiseksi ja lähetys palautuu Vermat Oy:lle, tilaaja vastaa palautuskuluista sekä uudelleen lähetyskuluista. Palautuskulu määräytyy kuljetusliikkeen antamasta selvityksestä ja uudelleen lähetyskulu tilaajan valitsemasta toimitustavasta. Tilaaja voi myös noutaa palautetun tuotteen Vermat Oy myymälästä kohdassa NOUTO yksilöidyin ehdoin jolloin veloitettavaksi jää ainoastaan palautuskulu. Toimitus KOKO EU-SUOMEN ALUEELLA kassalla valitulla toimitustavalla. Lukuunottamatta saaret. Saaret lähellä-pakettina.


ASENNUSTILAUKSISSA ASENTAJA SOITTAA JA SOPII AJAN TUOTTEEN VALMISTUMISEN JÄLKEEN.  ASENNUSAIKA SOPIMUKSEN MUKAAN MA-PE klo 09-16 välillä.

Maksu

  • Verkkokauppatilaus maksetaan kassalla olevilla vaihtoehdoillamme
  • Alennuskoodilla tilattu on maksettava ennen koodin voimassaolon päättymistä. 
  • Tilauksen jälkeen räätälöidyt tuotteet siirtyvät tuotantoon ja tilatut tuotteet toimitetaan
  • Tilaaja saa tilausvahvistuksen tilauksestaan heti tilauksen jälkeen kirjautumisessa antamaansa sähköpostiosoitteseen. Tilausvahvistuksessa on kaikki maksuun liittyvä tieto ja on virallinen verottajalle toimitettava dokumentti.
  • Tilausvahvituksen mitat ovat valmistusmittoja
  • Tilausvahvistus on myös takuutodistus
  • Pyydettäessä erikseen postissa tai sähköpostitse toimitettavasta muusta kuitista kuin verkkokaupastamme tulostuneesta kuitista Vermat perii 5€
  • Toimitusaika lasketaan arkipäivinä tulostuneesta maksusta
  • Mikäli toimitusta halutaan kiirehtiä, on hyvä ottaa kopio verkkopankin maksutositteesta ja toimittaa se sähköpostitse myynti@vermat.fi


Maksutapa vaihtoehdot kassalla

Klarna      Paytrail

Klarna - Maksa pankki/luottokortin tiedoin, maksa myöhemmin tai pilko maksu. 

Paytrail - Maksa pankki/luottokortin tiedoin tai maksa myöhemmin

Myymälätilaus - Myymälässä tapahtuvat tilaukset sekä tarkistusmittauksen jälkeinen tilisiirto/lasku. Myymälässä maksutapana pankkikortti, Mastercard, Visa, American Express, Union Pay, Diners Club, JCB, Discover, G-Pay, Apple-Pay, Samsung-Pay. Tarkistusmittauksen jälkeinen tilisiirto/lasku sähköpostitse tilaajalle maksutapana pankkisiirto.

Ostotilaus - Ainoastaan Kaupungit/kunnat sekä yritykset (tilaajat joilla ei ole mahdollisuutta käyttää muita maksutapoja) - Kaupungit/kunnat maksuehto 8 päivää netto toimituksesta, Yritykset maksuehtona maksu ennen valmistusta

Huolimatta minkä maksutavan tilaaja valitsee (Klarna, Paypal, Paytrail), kaikki maksuvaihtoehdot tulkitaan maksuksi ja tilaus siirtyy tuotantoon heti tilauksesta. Maksun vastaanottaja tarjoaa monipuoliset maksutavat. Määrämittaisilla tuotteilla ei ole peruutusoikeutta valmistuksen jälkeen. Rajoitettu peruutusoikeus valmistusprosessin ollessa käynnissä. Täysi peruutusoikeus heti tilauksen jälkeen, kun valmistusprosessi ei ole käynnistynyt.


Tilauksen muutos
 

  • Tilauksen muutos on tehtävä heti tilauksen jälkeen. Mikäli määrämittainen tilaus on ehtinyt siirtyä valmistukseen ja tuotteet on valmistettu, ei tilausta voi enää muuttaa tai perua. Mikäli tilaaja haluaa muuttaa tilauksen siten, että se aiheuttaa lisäkustannuksen tilauksen sisältöön, Vermat Oy laskuttaa lisäkustannuksen tilaajalta. Tällainen esimerkki on, kun tilaaja haluaa kaikki rullaverhot suurimman putkikoon mukaan tai tilattu matto lankakantilla halutaan muuttaa leveälle nauhakantille ennen tuotantoprosessin aloittamista. Valmistettuja tuotteita ei voi muuttaa. 


Vastuu

Vastuu tilausmitoista on asiakkaalla. Vermat OY:lla on valmistus-, toimitus- ja tuotevastuu tilauksen mukaisesti. Takuu toimitetuilla tuotteilla on 2 vuotta toimituspäivästä lukien.
Toimitukseen liittyvät huomautukset 14 päivän sisällä vastaanotetusta toimituksesta. Vajaa tai puutteellinen lähetys korjataan välittömästi nopealla aikataululla. Tilaaja vastaa kaikista kuluista itse, mikäli noutaa puutteet omatoimisesti muualta kuin Vermatilta. Vermat ei vastaa välillisistä kuluista. Tilaajan vastuulla on tuotepaketin/pakettien avaaminen 14 vuorokauden sisällä. Mikäli avaaminen tapahtuu myöhemmin, Vermat vastaa harkintansa mukaan. Vastaanotetusta lähetyksestä yli 2kk ylittävistä huomatuksista toimituksen suhteen Vermat ei vastaa. Itse tuotetakuu on 2 vuotta vastaanotetusta toimituksesta.

Takuuehdot hyväksytään tilauksen yhteydessä. Mikäli niitä ei ole, sovelletaan yleisiä toimitusehtoja.

Hinnat

Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin. Tilauspäivän hinta on kuitenkin Vermat Oy:tä sitova. Räätälöityjen, määrämittaisten tuotteiden tilausvahvistus hintoineen on voimassa tilausvahvistuksessa mainittuun eräpäivään saakka. Mikäli tilausvahvistusta ei vahvisteta maksulla ja hinnat ovat muuttuneet eräpäivän jälkeen ja maksu suoritetaan tilausvahvistuksen tiedoilla eräpäivän jälkeen, on Vermatilla oikeus laskuttaa erotus. Vermatilla on myös oikeus palauttaa maksettu summa. Kaikki hinnat sisältävät alv 24% sekä toimituskulut seuraavasti:

Näytteet / Värien oikeellisuus

Toimitamme pyydettäessä tuotteen näytteen/näytteet vahvistuksena värin sopivuudesta tilaajalle.
Näytetoimitus on ilmainen ja harkinnanvarainen. Toimitamme näytteen/näytteet veloituksetta, jotka on palautettava.
Tilaajalle toimitamme eri pyynnöstä kaikki tilattujen tuotteiden näytteet, jotka on palautettava. Tilaaja on velvollinen tarkistamaan tilaamansa värin soveltuvuus, mikäli tilaa aiemmin tilaamansa väriä lisää, koska tuotantoerissä on poikkeamaa ja myöskin värejä poistuu ja korvaavia tulee tilalle.

Toimitetut näytteet on palautettava 1 viikon sisällä. Jätetyt näytteet asiakkaan omalla kustannuksella ja postitetut näytteet palautuskuoressa.
Palauttamattomista tai rikotuista näytteistä veloitetaan 35,00 Eur/näyte

Tilaaja hyväksyy verkkokauppamme kankaan tai säleen värisävyn ja struktuurin, mikäli näytettä ei ole pyydetty nähtäväksi. Kankaan ja säleen kohdalla esitetty kuvaus on paikkansa pitävä, enemmän kuin tietokoneen näytöllä kuva säleestä tai kankaasta.

Asiakkaalla on mahdollisuus korjata maksamansa räätälöidysti valmistettavan tuotteen tietoja heti seuraavana arkipäivänä tilauksen maksamisesta. Mikäli muutos aiheuttaa lisäveloituksen mittojen muutoksesta aiheutuen, toimittaa Vermat lisälaskun sähköpostitse. Mikäli tilauksen valmistus on aloitettu, ei muutosoikeutta ole.

Peruutusoikeus valmistuotteiden osalta

Suomen kuluttajasuojalain mukaan ostajalla on 14 päivän peruutus- ja vaihto-oikeus tuotteen ostamisesta.

Peruutus- palautus - ja vaihto-oikeus ei koske:

  • Asiakkaalle räätälöidyin mitoin valmistetun tuotteen esim, verhodrapeeraus palauttamista tai vaihtoa.
  • Asiakkaan yksilöllisien mitoin tilaamia esim. sälekaihdin, rullaverho, puukaihdin, lamelli- ja markiisiratkaisuja, niiden palautusta tai vaihtoa.
  • Avattuja ja käytettyjä palautusoikeuden piiriin kuuluvia tuotteita.

Vastuu määrämittaisten, asiakkaan omilla mitoilla valmistettujen tuotteiden mitoista

  • Tilaaja on vastuussa antamistaan mitoista. Jokaisesta tilauksesta lähetetään tilausvahvistus kirjautumisessa annettuun sähköpostiin. Tilaaja vahvistaa mitat maksullaan. Tilaajan vastuulla on tarkistaa tilausvahvistus ja siinä olevat tiedot ja ilmoitettava välittömästi sähköpostitse myynti@vermat.fi tai viimeistään seuraavaan päivään mennessä, mikäli mitat eivät sovikaan tilattuun paikkaan. Tilaus voidaan muuttaa mikäli tilaus ei ole ehtinyt tuotantoon. Mikäli tilaus on ehtinyt tuotantoon, Vermat laskuttaa muutoksesta aiheutuvat kustannukset.
  • Tilausvahvistuksessa olevat mitat ovat valmistusmittoja
  • Tilaaja vastaa mitoista myös siinä tapauksessa, vaikka tilaukseen sisältyy asennus. Asennuksen tilaus ei poista tilaajan vastuuta mitoista.
  • Mikäli tilaaja haluaa varmistua tuotteen soveltuvuutta juuri siihen tilaan, on tilaajalla käytettävissä maksuton konsultaatio sähköpostitse myynti@vermat.fi. Konsultaatiokysymykseen on liitettävä lähi- ja kaukokuva kysyttävästä asennuspinnasta. Ilman kuvia vastaus ei sido Vemaa. Pääkaupunkiseudulla tilaajalla on käytettävissä myös maksullinen tarkistusmittaus, jonka konsultaatio sitoo Vermatia. Ilman maksutonta konsultaatiota tai maksullista tarkistusmittausta asiakas vastaa antamistaan mitoista ja niiden pitävyydestä siihen asennuspaikkaan, johon tuote kiinnitetään huolimatta tilatusta asennuspalvelusta. Asennuspalvelun tilaaminen ei poista asiakkaan vastuuta antamista mitoista.

Palautusoikeus on kuljetuksessa vahingoittuneella räätälöidysti valmistetulla tuotteella ainoastaan mikäli Vermat näin pyytää. Kuljetusvahingon merkintä rahtikirjaan on tilaajan vastuulla. Mikäli merkintää rahtikirjaan kuljetusvahingosta ei suoriteta, ei ole myöskään jälkeenpäin todistettavaa kuljetusvahinkoa, joka saattaisi kuljetusliikkeen vastuuseen. Tällöin vastuu siirtyy tilaajalle. Vahingoittuneen tuotteen pakkauksia ei saa purkaa. Vermat toimittaa uuden vastaavan tuotteen tilalle edellyttäen merkintää rahtikirjassa. Vermatilla on oikeus saada vahingoittunut tai väärin valmistettu tuotelähetys takaisin pyynnöstä. Mikäli pyyntöä ei esitetä, ei tuotetta/tuotteita saa palauttaa. Mikäli palautus tapahtuu, kuljetuskustannuksista vastaa palauttaja.

Peruutus- ja vaihto-oikeus on kaikilla valmistuotteillamme huomioiden maksullisen kuljetuksen.
Kaikissa valmistuotteissamme hinta on määrätty Euroa/kpl/pakkaus merkinnällä.
Ei koske räätälöityjä tuotteita tai niihin kiinteästi kuuluvia osia.

Ostajan on ilmoitettava 14 vuorokauden kuluessa Vermat Oy:lle ostamansa valmistuotteen palautuksesta. Kuljetusvahingoittuneiden tuotteiden osalta Vermat Oy määrittää palautusoikeuden.

Suosittelemme kalliiden tuotteiden palauttamisessa vakuuttamista.


Muista, että valmistuotteiden palautuksessa:

  • Pakkauksen on oltava avaamaton
  • Tuotteen on oltava käyttämätön
  • Kuljetusvahingosta on oltava merkintä kuormakirjassa

PALAUTUS

MAKSUTONTA PALAUTUSOIKEUTTA EI SISÄLLY TUOTTEIDEN TILAAJALLE. Määrämittaisen tilaustuotteen palautusoikeutta ei ole sisältynyt ennenkään kuluttasuojalain ehtoihin. 13.6.2014 voimaan tuleva lainmuutos palautusoikeuteen ja siihen perustuvaan oikeuteen palauttaa valmistuote maksutta, poistuu tilaajan oikeuksista mikäli verkkokauppa niin määrittelee toimitusehtonsa. Verkkokaupassamme ei ole maksutonta palautusoikeutta johtuen tuotteiden halvasta hinnoittelusta.

Mikäli palautettava valmistuotteen paketti on 230cm tai sen yli, peritään palautuskustannus todellisen kustannuksen mukaan. Yli 230cm pitkä pakkaus toimitetaan aina lavarahtina. Lavarahti on kalliimpi kuin muut toimitusmuodot. Esim. mikäli tilaaja on maksanut toimituskuluna 19,95€, sen palautuskustannus saattaa olla kaksinkertainen riippuen missä päin Suomea tilaaja asuu. Valmistuotteen esim. verhotankojen tilaaja hyväksyy tämän tilatessaan tuotteita.

Palautuksessa pakkaa tuote niin, että se kestää kuljetuksen. Käytä, mikäli mahdollista, samoja pakkaustarvikkeita joilla tuote toimitettiin. Valmistuotteessa pakkaus oltava sama kuin toimitettaessa. Määrämittaista tuotetta ei saa palauttaa ilman myyjän lupaa. Kaikissa tapauksissa palauttaja maksaa kuljetuskustannuksem. Poikkeuksena, että Vermat haluaa toimitetun tuotteen takaisin.


KULJETUSVAHINKO

  1. Tilaajan vastaanottaessaan pakkausta tulee hänen tarkistaa pakkauksen kunto. Mikäli pakkauksessa näkyviä ruhjeita, on huomio kirjattava kuljettajan antamaan vastaanottorahtikirjaan. Mikäli näkyvä ruhje, pakkaus on avattava ja tarkistettava sisällön vahingot ja merkittävä huomiot rahtikirjaan. 
  2. Asioiden nopeuttamiseksi on suositeltavaa ottaa vahingoittuneesta paketista ja tuotteesta digikuva, mikäli mahdollista ja kuvan/kuvien toimittamista sähköpostitse myynti@verhomatto.fi
    Kuva ei korvaa merkintää rahtikirjaan eikä myöskään suullinen huomautus kuljettajalle rikkoutuneesta paketista.
  3. Tilaaja saa uuden tuotteen ja Vermat hoitaa noutopyynnön vahingoittuneelle tuotteelle sen jälkeen, kun vahinko on kirjautunut kuljetusyrityksen tiedostoihin rahtikirjamerkintöjen kautta. Ilman rahtikirjamerkintää kuljetusvahinkoa ei ole syntynyt.

Tilaaja sitoutuu varmistamaan pakkauksen kunto vastaanottaessaan lähetystä ja tekemään tarvittaessa merkinnät rahtikirjaan.


Vermat Oy puhelin 010 309 4280  tai sähköpostitse myynti@vermat.fi konsultoi epäselvissä palautustilanteissa oikeat ratkaisut.

Vermat Oy palauttaa valmistuotteesta maksetun summan tilille välittömästi tarkastettuamme palautetun tuotteen virheettömyyden. Palautuksesta vähennetään toimituskulut (toimituksesta aiheutuneet kulut).

© 2022 Vermat Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.